utorok 4. júla 2017

MiG-29AS Fulcrum, 2x Trumpeter 1/72 - HOTOVO


Slovenské miginy sú dokončené. Počas stavby som použil tieto doplnky: 
  
  • 672094 Eduard Brassin cockpit
  • 672090 Eduard Brassin wheels
  • 73541 Eduard PE set
  • CX433 Eduard Mask
  • 72042 Master Pitot Tube
  • 72100 Attack Squadron MiG-29A Polish AF upgrade set
  • 72094 MiG-29 closed upper jet intakes
  • 672100 MiG-29 Weapons set 

 Tiež som sa snažil použiť výtokové trysky Eduard Brassin 672091 , ale neúspešne. Ich priemer bol menší a vznikol mi schod skoro 1mm, čo vyzeralo veľmi zle. Tak som sa radšej vrátil k plastovým z kitu, ktoré považujem za menšie zlo. Naopak, veľmi chválim rezinový kokpit, ktorý je krásne detailny a vynikajúco zapadne na svoju pozíciu v trupe. Podobne je na tom rezinový výzbrojný set s raketami R-27, R-73 a R-60 spolu s príslušnými adaptérmi. ktoré svojou detailnosťou sú skutočnou ozdobou modelu.
Samotný kit je dobre zostaviteľný, bez nejakých stavebných zákerností. Hlavným problémom sú strácajúce sa linky paneláže a krytiek, hlavne v prednej časti trupu, kde aj oprava je dosť náročná. Tiež ústie kanóna je dosť odfláknuté. Naopak, pozitívne hodnotím jednoduché zostavenie a záverečné prilepenie podvozkov.

Prestavbu z verzie A na verziu AS popíšem neskôr v samostatnom článku.


MiG-29AS, #6627, 1.taktická letka Sliač. Stroj bol dodaný na Slovensko v roku 1995 v rámci druhej časti deblokácie ruského dlhu.

MiG-29AS, #3911, 1.taktická letka Sliač. Stroj priletel na Slovensko na záver roka 1992 v rámci delenia federálneho majetku.

5 komentárov:

  1. Ahoj
    perfektná práca, škoda tých rezinových trysiek. Vďaka aj za recenziu zavretého žaluzia od Attacku, neviem prečo to Eduard nedal do plechov. Ja mám v pláne naše tygrie UB, skúsim napasovať trysky Aires. Mohol by som Ťa poprosiť o foto kolmo z boku, sa mi nezdá postoj. Ako keby málo sedel mig na zadku.
    Vďaka.
    Ivan Šály

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Velmi pekne, gratulujem. Pred nejakym casom som ti priamo pisal, ozvi sa ak budes mat chut.
    Marian Holly
    New York

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wow, tá vzdušná patina je fakt skvelá. Ja začínam robiť na Mig-21, ktorý mám od Vianoc. Ale mám od manželky limit maximálne dve hodiny denne. Pretože ona veľmi dobre vie, že tam pokojne strávim piatkový večer. Myslím teda v dielni. Tak mi to stráži Xiaomi náramok, ktorý mi po dvoch hodinách zavibruje, a ja musím chcem nechce späť za rodinou. A to sa vždy samozrejme najmenej hodí, pretože mám rozrobenú nejakú náročnú časť. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť